CSI Miami och världens dummaste folk.

Jag har inget emot usa lr amerikaner. Tvärt om. Ibland önskar jag att jag fick bo "over there" och insupa i den amerikanska kulturen. Visst dom har massa mord och sånt men jag gillar deras sätt att se på idrott. Men det är inte det som detta inlägget ska handla om. Utan det ska handla om hur korkade amerikaner är. Lr ja, hur korkade deras tv program kan vara. Speciellt CSI Miami. Det har ju ingen som helst verklighetsförankring eller egentlig trovärdighet. Ta bara exemplet att ett FULLSTÄNDIGT DNA test tar typ 3 timmar. I Sverige har vi inte ens blivit klara med att DNA testa och jämnföra hårstrån från arboga med hammaren som hittades på flygplatsen med den tyska kvinnan. Och det är ett bra sen det tragiska som inträffade där hände.
Sen har vi ju deras superdatorer som bara låter när man tittar på dom. Kan nästan lova att detta händer under varje avsnitt.
Dom kör en koll i ngt av deras datasystem för att jämnföra fingeravtryck lr kulor lr vad som helst. Man ser skärmen ur subjektiv kamera (ur ngns ögon) Då låter det typ "ding" för varje ny jämnförelse. Men när man sen ser personen som utför testet. (som alltid gör ngt medans hon/han väntar på att den ska gå igenom hur mkt som helst så låter det inte ding från datorn. DEN LÅTER INTE ALLS. Tillbaka till en närbild på skärmen och det låter ding igen för varje jämnförelse. Tillbaka till personen som söker som rätt som det är tittar på skärmen och ser att den har sökt klart. Vi som tittar får ännu en gång se skärmen då den står och plingar "Match found" med ett irriterande ljud.

JAG VILL OXÅ HA EN DATOR/TV SOM BARA LÅTER OM MAN TITTAR PÅ DEN ANNARS SÅ ÄR DEN TYST!

Jag skulle kunna ta upp många sånna här saker som förbryllar mig ganska mkt... Bland annat hur man som polis tydligen kan komma undan med kallblodigt mord med flertalet vittnen. Men nu har jag fått skriva av mig lite om det.

Kommer om bara ett par minuter en blogg om min dag och varför jag går som jag skitit ner mig. (vilket jag inte har)

Kommentarer

Välkommen att skriva ner en kommentar, tanke, eller fråga:

Vem där?:
Spara personuppgifter?

Email?: (publiceras ej)

Webadress?:

Skriv i den vita rutan:

Trackback
RSS 2.0