Handboll och majblommebarn

Har varit snäll och lite duktig idag. Varit borta hos jocke och väckt honom med käk och betalat tillbaka lite skulder. Var skönt att kunna göra det även om pengarna skulle behöva gå till räkningar. Men pallar inte tänka på räkningar just nu ändå så... Sen efter att han spelat lite ps2 hos jocke var det dags att gå bort till handbollsträningen. Och jag förstår mig inte riktigt på alla dessa jävla ungar som springer runt och säljer majblommor. Visst jag förstår att det är skitspännande för dom att tjäna lite pengar till sig själva och till sin klass men deras sätt? Hinner nämligen precis gå utanför Jockes port innan första gruppen småtjejer kommer fram och frågar om jag vill köpa majblommor. Jag svarar som jag alltid gör. Nejtack jag köpte förra året. (mest för att först tar dom det som ett nej men sen inser dom att jag inte köpt iår så då vill dom förklara för mig att det är olika blommor varje år men då har jag redan traskat iväg/stängt dörren) Så jag går vidare, tittar upp och ser en till grupp barn komma gåendes mot mig. Får frågan utan dom med och svarar samma sak. Det som förbryllar mig är att dom måste ha sett den andra gruppen när dom fråga mig och att jag gick därifrån utan att köpa. Alltså att jag inte är intresserad. Men ändå frågar dom som sanna entrepenörer. Hur som helst På vägen från Jocke till handbollen (som tar ca 20-25 min att gå) så blir jag stannad totalt 5 ggr. Vet inte riktigt vad en majblomma kostar men jag skulle tippa på ca 10 kr för en enkel. Alltså 50 spänn på dom 20 minutrarna. och vad faan skulle jag med 5 stycken platsblommor på nål till? Man kan ju bara ha en i jackat åt gången annars blir man säkert allergisk. Faan det ska jag säga nästa gång en unge frågar mig. Nej tyvärr jag är allergisk.. Bara för att se minen på den stackaren... (Jag vet jag är elak. Men på ett snällt sätt?)

Annars så är jag grymt sugen på att åka till skara och käka med Hanna, Nemo, Gillis och Blondie men vet att det inte skulle gå hem så där jävla bra här hemma så det får bli att ta en dusch. Städa lite. Kanske onanera och sen sätta på en film och somna. Funderar även på att lägga ut min Meanbunny 1 och 2 med Dunka dunka / Cplåtar för er att ladda hem. Frågan är om man ska lägga ut det på fileden eller på ngn torrent.

Just det ja, har ju inte skrivit om handbollen än. Var ju egentligen inte meningen att vi skulle börja träna förrän 5:e maj men eftersom vi är med i en sommarserie iår (jag vet handboll är en vintersport men det har inte med saken att göra) och första matchen är på måndag så vore det ju bra om vi åtminstonde fick röra bollen en gång innan första matchen i den serien. Så därför var det träning idag. Vilket var riktigt roligt. Även fast jag tappa humöret lite för att jag inte fick ett par kontringspass när jag förtjänade det. Men anledning till att det brast lite är att hela förra säsongen så var det väldigt ofta så att jag kunde vara helt fri men ändå inte få passet. Och det säger jag redan nu. Fortsätter det så iår lägger jag ner det.

Men men man ska inte gråta över spilld mjölk. Drick öl istället och nu ska jag in i duschen.

Kram på er och tack för alla varma kommentarer de senaste 2 dagarna. (IRONI för er som inte fattar det)

Kommentarer

Välkommen att skriva ner en kommentar, tanke, eller fråga:

Vem där?:
Spara personuppgifter?

Email?: (publiceras ej)

Webadress?:

Skriv i den vita rutan:

Trackback
RSS 2.0