Mer om helgen, jobbet och träningen.

Ja lite mer om helgen. För egentligen så festade vi i fredags oxå. Men som sagt det har jag tyvärr inga bilder ifrån. Blev lite halvspontant sådär hemma hos Lasse först. Som vanligt var det supertrevligt. :D Folket satt och pratade om allt mellan himmel och jord och jag passade på att bara njuta av atmosfären. För jag känner mig så sjukt mycket hemma här i landskrona. Det kanske låter lite skumt för dom som är härifrån när man säger att man gillar den här stan.
Hur som helst så drog vi ut en sväng. Vi gick till akropolis där det dansades massor och jag var nog lite onykter för vakten sa till mig när jag dansade tryckare med en liggandes Robin i famnen att om vi ville ha lekstuga fick vi gå någon annanstans. Så då gjorde vi det. :P Utan att ha lekstuga då. Vi gick till Speakers där jag lärde Emma (en polare till en polare) om hur man blandade geting/sundsvall. Mkt god och sliskigt söt drink. (4 cl Vodka, 2cl Bananlikör, Cola och krossad is) Sen när vi varit där en bra stund så skulle halva gänget bege sig hemmåt. Men det ville inte några av oss så vi gick vidare mot Tages. Som tyvärr hade 23 år gräns så det var bara jag som skulle komma in så vi gick till Jurasic Park (olivers) Där vi blev insläppta för att vi såg trevliga ut sen var det nog något om att vakten kände en av polarnas farsa. :P
Dansade lite där och hade det trevligt. Träffa lite trevligt folk som jag tjötade med. Och kvällen avslutades med att jag följde med en mkt trevlig flicka hem som sov på min arm och skrattade åt mitt livs historia.

Sen när jag vaknade på lördagen gick jag och mötte thrana vid spiggens innan det var att typ gå till samma område jag kom ifrån för vi skulle bort och umgås med Gustav och Robin. Var där en sväng innan jag gick hem och åt en pizza, sov lite och gjorde mig iordning för att gå bort till Gustav igen för att festa.  (Läs inlägget under)

Efter det som finns med i inlägget så på något vänster frågade en söt kvinna om jag skulle med till Tages och dansa. jag svarade att jag inte hade pengar. Fille hörde detta och sa att klart att vi skulle gå till Tages. Så jag gick med henne. Fille skulle möta mig där. Så jag hade lite pengar som jag skulle ha för att ta mig till jobbet idag som jag använde för att gå in och beställa 2 öl i baren. 1 till mig och 1 till Fille när han kom. Men efter typ 3 fjärdedelar av min öl så insåg jag att Fille nog inte skulle komma så jag drack den andra med och gick och dansade med den trevliga kvinnan. Vi pratade en hel del och dansade destu mer. (This is the way spelar dom varje gång jag ber om den här nere. LOVE IT) :P
Så kvällen avslutades med att jag följde med kvinnan och hennes polare hem till polaren för att efterfesta och prata. Efter en kort stund sa hon som bodde i lägenheten att snart skulle komma så hon fråga om vi vakta lägenheten åt henne. Sen på söndag vid 11 så vaknade jag och var fortfarande kvar i lägenheten. Så då tog jag på mig skorna och så följde vi varandra hem.

Självklart när jag kommer hem så får jag tusen frågor av Bobba som vanligt när jag inte sover hemma. Och jag svarade som vanligt att jag sovit borta men inte knullat. För det är inte min stil att ta ett one night stand. Jag är ute efter något mer. jag kan kramas och kanske pussas men inget mer första kvällen. Jag funkar så bara. Trots att jag är ganska svultet på sexfronten. Men orgasmer kan jag ordna fram själv. Däremot är det svårt att kramas själv. Så det gör jag gärna.

Sen gick resten av söndagen till att slöa samt vara hos Bobbas mor och äta grillat och vara sociala.
Ringde självklart även mor och önskade Mors dag. Älskar mig mamma. Saknar henne som bara den men vad ska man göra när man vet att man har hittat rätt plats att befinna sig på.


Nu vidare till dagens äventyr.

Började jobba vid 9 idag på okq8 Norrgående ute i Glumslöv. (ca milen från landskrona) Det gick skitbra på jobbet och jag fick massor med beröm för att jag var så snabblärd. Dom sa bland annat att det som jag lärt mig idag och visat att jag kan brukar ta dom en vecka att lära en praktikant. Så det ser bra ut. Så nu ska jag jobba 10-15 resten av veckan. Vilket ska bli skönt så jag får in lite cash nästa månag för jag är brutalt pank. Kanske borde nämna det oxå att jag ringde Fille igår (söndag) och fråga vart han tog vägen när vi skulle till Tages. Han skämdes lite för han kom inte ihåg att han sagt det men gav mig en hundring så jag kunde ta mig till jobbet idag iaf.
Men jag räknade lite fel för jag behövde cigaretter så jag handlade det men insåg efter att jag var 3 kr kort till bussen hem så jag vandrade. I regnet. Men det var en trevlig promenad som tog ca 1 timme. Så jag försöker nu få tag i en cykel så jag kan cykla till jobbet. Billigare och ger mig lite kondition igen för det behöver jag . Det kännde jag på träningen idag.

Träningen gick bra trots att jag förmodligen kommer gå som jag både skitit ner mig och tappat duschen på kumla anstalten. Men jag vet att det kommer vara värt det någon gång i november typ. Så är det med försäsongen. Det sköna med dagen träning var att det var som om jag knappt varit borta. Trots att det gått 4 år. Bara att byta om och kliva in i gänget. Det är det jag älskar med skåne. Man känner sig så välkommen.


Nej nu ska jag avrunda här. Har blivit ett väldigt långt inlägg märker jag. Men när jag skriver så kan jag skriva ordentligt.

Och för er som kommer från egoinas blogg så vill jag bara säga att jag inte alls var skitfull. Jag är skaraborgare från början så jag prata lite konstigt tycker skåningarna (Har nästan samma dialekt som hon vinner badsalt i tvreklamen och som Jan Banan i Torsk på tallin. Då vet ni ungefär hur jag låter)

Nej nu ska jag typ lägga mig i ett bad.

Kram Kram Joel

Kommentarer
Postat av: lilla syster

är glad över att allt går bra där nere, :) både med laget och jobbet. Du är allt en liten wannabe skåning du bror, :) <3



Ha en jätte bra vecka och hoppas du får tag i en cykel, Love Ya ! <3

2008-05-27 @ 18:19:45
URL: http://longbent.blogg.se/

Välkommen att skriva ner en kommentar, tanke, eller fråga:

Vem där?:
Spara personuppgifter?

Email?: (publiceras ej)

Webadress?:

Skriv i den vita rutan:

Trackback
RSS 2.0