Del 1 avklarat...

Då var det största problemet ur världen...

Lägenhet. Har nämligen skrivit på kontrakt för en 2:a på 50 kvadrat för 4069 kr i månaden med espace. OTROLIGT skönt.
Helmysig lägenhet. Sen ligger den i samma kåk som jag tidigare bott i när jag bodde i landskrona sist så det är lite lustigt.

OM man tänker efter riktigt ordentligt så blir det ännu lustigare... Min första egna lägenhet samt första i landskrona låg på rönnebergsgatan 3a högst upp (4:e vån). Asmysig lägenhet. Saknar den än idag då det var snedtak överallt samt helt okej planerad. Dock blev den lite dyr så jag bytade lägenhet till en 1:a på 3:e våning i 3B på samma gatan. Alltså trappuppgången bredvid. Sen blev det lite grejjer så det blev att säga upp den och flytta hem till mor och far. Nu flytta jag ner till skåne och fick bo hos en vän. (tack som faan för det bobba! Du är en ängel!) detta var dock i sandvången (sandvången är ett område i landskrona för er som inte har koll på det). Sen blev det dags efter 1 år hos bobba att skaffa eget så jag sökte lägenhet hos min gamla hyresvärd och fick en lägenhet på rönnebergsgatan 3:b, 4:e våning (rakt ovanför min gamla etta) och denna lägenheten har oxå en massa mysiga snedtak. :D Så jag är helnöjd.

Ska vid ett senare tillfälle ta en bild på husets trappuppgångar och visa er resan genom en bild. Men just nu ligger jag naken i sängen (läs linns bäddmadrass på golvet) och ska snart försöka sova då jag jobbat inatt. 2 nätter avklarade. 5 kvar innan jag blir ledig. (ångest)

Vad mer känner jag att vill dela med mig av. Kanske att jag förmodligen blir sambo med min Denise den 1/6 när jag får full tillgång till lägenheten rent pappersmässigt. (det är ju hos linn jag är kombo just nu, och det är hennes lägenhet jag tar över 1/6) Vi insåg efter ett besök på ikea att det är lika bra vi flyttar ihop direkt istället för att vänta till hösten. Det känns otroligt bra tillsammans samt att ska vi bo ihop så vill vi ha vissa möbler och sånt. Och själv klarar jag inte av att betala allt det. Så då sa vi att vi flyttar ihop direkt. Dock ska vi fundera på det tills vi ses nästa gång (vilket blir imorgon söndag. ÄNTLIGEN) så då kommer det slutgiltiga beslutet.



Sen vill jag lägga in en grej jag reagerade på när jag läste någon tidning. Det handlade om feminism och jämnställdhet.
Det var någon tjej som skrivit och blivit förbannad för att jämnställdighetsministern vägrade att kalla sig själv för feminist.

Jag tycker det är helt rätt för i mina ögon handlar ordet feminist om att kvinnor ska få mer makt än männen, eller kanske mer att det ska fokuseras på orättvisor som kvinnor råkar ut för. Och det tycker jag som princip är fel. Jag får förstår grundtanken bakom den att man inte ska lida några förluster pga av sitt kön så att säga. Men borde inte det gälla båda könen. Man som kvinna. Och då att kalla sig feminist vilket klingar som ett kvinnligt ord med en mening att kämpa för kvinnors sak, blir fel för mig. Man borde kalla sig humanist. Lika vilkor oavsett kön, hudfärg eller sexuella preferenser.

Så nu när vi byter ord för mödomshinna till slidkrans (helt rätt det med) så varför inte då byta ut ordet feminist till humanist !



Nej nu har jag ordbajsat en rätt bra stund. Ska koppla ur linns bärbara skit internet från min burk och sätta in det på hennes igen ifall hon kommer hem och vill surfa nätet medans jag sover. Vilket jag lär göra fram till 16 då det är damernas handbollsfinal i globen! :D Sen börjar herrarnas klockan 19. Och sen blir det jobb 22-05 igen. VIlket betyder att jag är hemma efter 06:25 igen då det går kasst med tåg så tidigt på morgonen. :P

Puss på er mina vänner och ytterst få läsare.
Bloggen är på väg tillbaka. Ska bara fixa om ny design här och skaffa mig ett fast internet. Sen är vi igång ska ni se! :P

Kram kram Joel

Kommentarer
Postat av: Annarki

Japp, jag håller absolut med dig. Humanist, javisst.



och GRATTIIIIIS till lägenhet och sambo! yay, life is nice! kramis

2009-05-09 @ 12:38:48
URL: http://annad.blogg.se/
Postat av: lilla syster

skönt att höra att du lever. Man hör sällan något av dig annars :)

2009-06-06 @ 16:03:21
Postat av: Mady

Köp en då ;) Dom är ju inte så dyra nu. Jag kör på bärbar ^^

2009-06-10 @ 16:57:43
URL: http://kandykills.com
Postat av: Jossan

Vad roligt att höra med lägenhet och så :)

Fan vad jag har saknat att läsa din blogg :)

2009-10-10 @ 10:03:17
URL: http://zand3r.blogg.se/
Postat av: Jossan

Grattis till lägenheten må jag säga:)

Guuuud vad jag har saknat denna bloggen :)

2009-10-10 @ 10:05:00
URL: http://zand3r.blogg.se/
Postat av: Anna

aaaa man har en del fina minnen från den lägenheten du bodde i när moa va bebis. Då hon låg i vagnen i köket och sov ^^ .

2010-04-08 @ 06:50:25
URL: http://prinsessanmoa.blogg.se/

Välkommen att skriva ner en kommentar, tanke, eller fråga:

Vem där?:
Spara personuppgifter?

Email?: (publiceras ej)

Webadress?:

Skriv i den vita rutan:

Trackback
RSS 2.0